Podmínky používání portálu Před amTi.sk
Tyto Podmínky používání portálu PredamTi (dále jen Podmínky ) upravují práva a povinnosti Provozovatele a Uživatelů při poskytování a využívání služeb na portálu PredamTi.sk / ProdamTi.cz.
1 Pojmy a definice
Pokud tento kontext nevyžaduje jinak, následující pojmy mají v těchto Podmínkách následující význam a jsou jejich nedílnou součástí:
Doplňkové služby — možnost zvýraznění (topování) nabídky, dobití kreditu pro možnost topování
Firemní uživatel – fyzická osoba – podnikatel nebo právnická osoba využívající Služby v rámci předmětu svého podnikání.
Inzerát – elektronická forma nabídky zboží nebo služby, kde Prodávající poskytuje detailní informace o nabízeném zboží nebo službě spolu s kontaktními údaji
Nabídka typu „Koupit nyní“ — elektronická forma nabídky zboží nebo služby, kde Prodávající nabízí k prodeji zboží nebo službu, za kterou může Kupující zaplatit online ihned při objednání.
Kupující – Uživatel, který je v postavení kupujícího Zboží nabízeného Prodávajícím v souladu s těmito Podmínkami.
Objednávka — realizace kroků Kupujícím, jejichž cílem je uzavření kupní smlouvy ve vztahu ke Zboží.
Portál nebo PredamTi — webová stránka predamti.sk nebo prodamti.cz, která je službou poskytující přístup k informacím o zboží určeném pro potenciální Kupující.
Nabídka — nabídka zveřejněná Uživatelem na Portálu.
Uživatel – každá fyzická nebo právnická osoba, která vstupuje na Portál a využívá Služby poskytované Provozovatelem na Portálu. Je-li Uživatelem fyzická osoba, tato musí být starší 16 let.
Uživatelský účet – soukromá část Portálu, která není přístupná třetím stranám a slouží pro účely zadávání objednávek, nabídek Zboží, jakož ik přijímání zvláštních nabídek v souladu s těmito Podmínkami, k nimž se provádí přístup po registraci zadáním údajů Uživatele.
Prodávající – Uživatel, který je v postavení prodávajícího Zboží nabízeného pro potenciální Kupující v souladu s těmito Podmínkami
Provozovatel — společnost izardis s.r.o, se sídlem Gorkého 12, 811 01 Bratislava – městská část Staré Město, Slovenská republika, IČ: 53 303 385, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka č.: 148228/B ve vztahu k Portálu dostupném na webové stránce Predamti.sk a společnost IZARDIS sro se sídlem Příkop 843/4, Zábrdovice, 602 00 Brno, IČ: 106 97 519, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v Brně, oddíl: C, vložka č.: 122304 ve vztahu k Portálu dostupném na webové stránce Prodamti.cz.
Provize — částka (poplatek) za prodej Zboží, obvykle vypočítaná automaticky podle procentuálního ohodnocení výše Provize pro kategorii, ve které se prodané Zboží nacházelo v době prodeje. Provizi si účtuje portál PredamTi vždy před odesláním Výplaty na bankovní účet Prodávajícího.
Služby — zejména služby vyhledávání, inzertní služby, které Provozovatel poskytuje na zprostředkování nabídky a poptávky Zboží mezi Uživateli, doplňkové placené služby, jakož i další služby, které Provozovatel aktuálně poskytuje na Portálu.
Způsob doručení – způsob, jakým Prodávající doručí Zboží Kupujícímu.
Zprávy — psaní zpráv v rámci portálu PredamTi mezi registrovanými uživateli
Stripe — znamená společnost Stripe Payments Europe, Ltd.
Soukromý uživatel — fyzická osoba prodávající svůj soukromý majetek.
Tržby — peníze za prodej zboží nebo služeb
Zboží – předmět kupně-prodejní smlouvy uzavřené mezi Kupujícím a Prodávajícím. Prodávající je vlastníkem prodávaného zboží. Veškeré vztahy spojené s nákupem a prodejem Zboží vznikají mezi Prodejcem umístěním Zboží na Portálu a Kupujícím a řídí se obchodními podmínkami Prodávajícího.
Výplata — transakce mezi PredamTi a Prodávajícím za účelem vyplacení Tržeb očištěných o Provizi.
Žádost o vrácení – možnost Kupujícího vrátit koupený produkt dle platných podmínek pro vrácení určených Prodávajícím v době koupě produktu. Kupující vytvoří žádost o vrácení prostřednictvím svého PredamTi účtu.
2 Základní podmínky používání
- Uživatel používáním Portálu souhlasí s těmito Podmínkami.
- Provozovatel prostřednictvím vytvoření technologického zázemí a komunikačních prostředků vytváří pro Uživatele možnost nabízet k prodeji jednotlivé kategorie Zboží a možnost nakupovat toto Zboží dalším Uživatelům. Uzavřením obchodu dochází tedy ke vzniku kupní smlouvy mezi konkrétními Uživateli a veškerou odpovědnost za její řádné plnění i za případné reklamační řízení a plnění z něho vyplývajících nároků nesou daní Uživatelé.
- Provozovatel nenese odpovědnost za obsah Nabídek, hodnocení ani za žádné závazky mezi Uživateli navzájem, které vzniknou na základě koupě a prodeje inzerovaných Zboží.
- Provozovatel nenese odpovědnost za zneužití údajů zveřejněných při nabídkách inzerentů třetími stranami.
- Využívání služeb Portálu je možné pouze po souhlasu Uživatele s Podmínkami. Provozovatel neposkytuje vědomě služby fyzickým osobám mladším 16 let.
- Služby Portálu jsou pro Uživatele zdarma, pokud v těchto Podmínkách není uvedeno jinak.
- Pokud Uživatel v souvislosti s využíváním služeb Portálu předá své názory, projevy, podněty, připomínky, texty, obrázky, videa nebo jiné příspěvky (dále jen Příspěvky ) elektronicky, poštou či jiným způsobem, poskytuje tím Provozovateli následující práva k těmto výsledkům jeho činnosti a to i tehdy, pokud jsou dílem ve smyslu zákona č.j. 185/2015 Zz Autorský zákon ve znění pozdějších předpisů (dále jen Autorský zákon ): používat, upravovat, kopírovat, distribuovat, předávat, veřejně vystavovat, veřejně provádět, reprodukovat, publikovat, sublicencovat, přenášet nebo předávat jakékoli komunikace tohoto typu a vytvářet z nich odvozená díla, sublicencovat třetí straně neomezená práva k vykonávání jakýchkoli předchozích práv udělených ve vztahu k těmto Příspěvkům. Na základě předání těchto příspěvků nevzniká Provozovateli povinnost tyto příspěvky jakkoli používat a je oprávněn tyto příspěvky na základě vlastního uvážení odstranit z webových stránek, pokud se nejedná o placenou službu Portálu. Za poskytnutí oprávnění Provozovatele k příspěvkům nenáleží Uživateli úplata. Dojde-li ke zrušení účtu Uživatele, určité Příspěvky mohou být na Portálu zachovány, avšak ne ve stavu, na jehož základě by bylo možné Uživatele jednoznačně identifikovat.
3 Registrace
- Registrace
- Využívání části služeb Portálu není podmíněno registrací. Registrace poskytuje Uživateli možnost koupě Zboží nabízeného Prodávajícími, možnost inzerování nabídek či možnost využívání Doplňkových služeb.
- Registrovaní Uživatelé mohou vystupovat jako Soukromý uživatel nebo Firemní uživatel.
- Registrovaní Uživatelé mohou pod svým účtem přidávat a editovat Nabídky a využívat další služby Portálu.
- Neregistrovaní uživatelé nemají možnost přidávat Nabídky ani nakoupit Zboží.
- Uživatel registrací na Portálu dává souhlas k uveřejňování vlastních kontaktů a identifikačních údajů při svých Nabídkách, případně při využívání dalších Služeb.
- Uživatel je zodpovědný za bezpečné uchování svých přihlašovacích a registračních údajů. Uživatel je zodpovědný za všechny aktivity provedené prostřednictvím svého uživatelského účtu.
- Registrace je bezplatná.
- Uživatel se zavazuje kontaktovat Provozovatele ihned po zjištění neautorizovaného použití svého uživatelského účtu a svých údajů.
- Provozovatel neodpovídá za přesnost a správnost informací poskytnutých kupujícím při registraci a důsledky zadání nesprávných informací v účtu Uživatele nese Uživatel v plném rozsahu.
4 Zpřístupnění účtu
- Soukromí uživatelé a Firemní uživatelé mohou služby bezplatné inzerce začít využívat neprodleně po dokončení registrace a po přihlášení se do Uživatelského účtu.
- Soukromí uživatelé a Firemní uživatelé mohou také využívat služeb s možností publikování nabídek typu „Koupit nyní“, které jsou dostupné až po řádné aktivaci účtu.
- Řádnou aktivaci účtu mohou uživatelé provést po přihlášení se do účtu podáním bezplatné žádosti o aktivaci. Pro úspěšnou aktivaci je třeba vyplnit osobní údaje a doklady potvrzující totožnost uživatele. Vyplněné údaje jsou odeslány administrátorům portálu k ověření jejich korektnosti. Pokud jsou všechny údaje správné (tj. jméno, příjmení, adresa se shodují s dokladem totožnosti nebo pro firemní uživatele se uvedené IČO nachází v obchodním nebo živnostenském rejstříku ČR ai ostatní uvedené informace souhlasí s výpisem z rejstříku), Provozovatel může aktivovat účet uživatele. O této skutečnosti je uživatel informován e-mailem.
- Provozovatel si zároveň vyhrazuje právo na zamítnutí žádosti o aktivaci a to i bez udání důvodu.
- Lhůta pro zpracování žádosti o aktivaci účtu není časově omezena.
- Každý uživatel, který požádá o aktivaci účtu zároveň prohlašuje, že si přečetl a souhlasí s obchodními podmínkami společnosti Stripe , která je partnerem portálu PredamTi v oblasti zprostředkování finančních operací.
5 Aktuálnost údajů
- Uživatel se zavazuje udržovat své kontaktní údaje pravdivé, přesné a aktuální po celou dobu využívání služeb Portálu, v opačném případě si Provozovatel vyhrazuje právo smazat nebo deaktivovat nabídku Uživatele, a to bez nutnosti oznámení této skutečnosti Uživateli.
- V případě, že se změnily skutečnosti uváděné v registračním formuláři Portálu, je možné je kdykoli upravit, a to v sekci „Můj profil“ uživatelského menu. V případě, že se změnily skutečnosti uváděné při aktivaci účtu, je nezbytné je změnit kontaktováním Provozovatele prostřednictvím Zpráv nebo kontaktního formuláře v Centru podpory zákazníků.
- V případě nevyplnění pravdivých údajů nebo neaktualizování osobních údajů nebo údajů o společnosti v případě Firemních uživatelů, může být účet Uživatele pozastaven případně zcela deaktivován.
6 Zadání Objednávky
- Portál je mimo jiné určen k prodeji a inzerování Zboží Uživateli.
- Objednávkou Zboží Kupující vstupuje do smluvního vztahu přímo s Prodávajícím, který prodává Zboží na Portálu PredamTi, v rámci kupní smlouvy.
- Kupující se může seznámit s informacemi o Prodávajícím Zboží při uskutečňování objednávky.
- Kupující se před uskutečněním Objednávky zavazuje seznámit se se všemi podmínkami poskytování služeb Portálu PredamTi, jakož i nákupu Zboží na Portálu. Zjevné vady včetně překlepů přijaté v popisu Zboží nejsou právně závazné.
- Zadáním Objednávky na Portálu se rozumí souhlas Kupujícího se všemi podmínkami poskytování služeb Portálu a/nebo podmínkami prodeje zboží Prodejcům, mezi něž patří podmínky vrácení zboží a reklamační podmínky.
- Reklamační podmínky a podmínky vrácení Zboží určuje každý prodejce pro všechny nabídky typu „Koupit nyní“. V případě, že Prodejce Zboží neurčí žádné Reklamační podmínky nebo Podmínky vrácení, uplatňují se podmínky dle zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů.
- Portál má právo blokovat schopnost Kupujícího zadat Objednávku v případě opakovaného zrušení Objednávek uskutečněných Kupujícím, jakož i v případě porušení těchto Pravidel Kupujícím.
7 Cena a platba za Zboží Kupujícím
- V rámci jedné Objednávky může Kupující objednat více Zboží od různých Prodávajících.
- Ceny za Zboží a doručovatelské služby určují Prodejci.
- Cena zboží se uvádí v měně EUR a/nebo CZK.
- Kupující, který uskuteční objednávku na Portálu PredamTi, má možnost zvolit si způsob platby v souladu se způsoby poskytnutými Portálem.
- Platba kartou se provádí prostřednictvím platební brány společnosti Stripe.
8 Obdržení platby za Zboží Prodávajícím
- Za účelem zpřístupnění možnosti online plateb na Portálu Provozovatel využívá služeb společnosti Stripe.
- V případě, že chce Prodejce prodávat prostřednictvím Portálu, musí si svůj účet aktivovat. Při odeslání žádosti o aktivaci je Prodejci automaticky vytvořen účet iv platformě Stripe.
- Na vztah mezi Prodávajícím a společností Stripe se vztahují podmínky používání služeb společnosti Stripe , se kterými je Prodávající obeznámen během aktivace účtu a odesláním žádosti o aktivaci účtu s těmito podmínkami souhlasí.
- Frekvence vyplácení tržeb na bankovní účet Prodávajícího je nastavena jednou týdně a to za všechny objednávky, pro které uplynulo 14 kalendářních dnů od data jejich vytvoření s výjimkou objednávek, pro které jsou otevřeny žádosti o vrácení. Tržby pro objednávky, ve kterých jsou otevřeny žádosti o vrácení, budou vyplaceny po vyřešení žádostí o vrácení.
- Před vyplacením tržeb z prodeje bude prodávajícímu stržena Provize z prodeje dle aktuálně platné provize dle Přílohy č.j. 2 Procentuální výše provize z Prodejní ceny Zboží bez DPH.
- Tržby jsou vypláceny Prodávajícímu na bankovní účet, který zadal při aktivaci účtu.
- Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za nesprávně zadaný bankovní účet pro vyplácení Tržeb ani za jiné nesprávně zadané údaje ze strany Prodávajícího.
- Při každé výplatě tržeb Provozovatel portálu vystaví fakturu zápočtem, obsahující tržby Prodávajícího ponížené o Provize z prodeje. Faktura je pro Prodejce dostupná v jeho PredamTi účtu.
- Prodávající je povinen zkontrolovat správnost vyplacených tržeb a správnost faktury vystavené k vyplaceným tržbám a v případě zjištění nesrovnalostí ve vyplacených tržbách nebo v případě chybných údajů na faktuře je Prodávající povinen tuto skutečnost ihned oznámit Provozovateli, nejpozději však do 10 pracovních dnů od vystavení faktury.
- Provozovatel má právo dočasně nebo trvale deaktivovat účet Prodávajícího v případě, že Prodávajícímu vzniknou podlužnosti vůči Provozovateli a to z různých důvodů (například vyplacení tržeb a následný vznik storno poplatku, vyplacení tržeb a následná přijatá žádost o vrácení peněz a zboží ze strany Kupujícího). Provozovatel je povinen písemně upozornit Prodávajícího o této skutečnosti a Prodávající je povinen tento stav napravit nejpozději do 10 kalendářních dnů od přijetí upozornění a pokynů k nápravě. Přijetím upozornění a pokynů se rozumí den přijetí písemné zprávy v PredamTi účtu Prodávajícího nebo den přijetí emailové zprávy na emailovou adresu Prodávajícího. Právo na deaktivaci účtu Prodávajícího vzniká Provozovateli uplynutím 10 denní lhůty k nápravě.
9 Dodání a vrácení Zboží
- Dodání zboží Kupujícímu se uskutečňuje v podmínkách dohodnutých mezi Kupujícím a Prodávajícím a za podmínek stanovených v těchto Obchodních podmínkách.
- Dodání Zboží Kupujícímu se uskutečňuje Způsobem doručení, který si zvolil Kupující, pokud se Prodávající a Kupující nedohodli jinak.
- V případě nedodání objednaného Zboží řádně a včas dle dohodnutých podmínek má Kupující nárok na vrácení celé zaplacené částky za Objednávku. Finanční prostředky se vrátí Kupujícímu ve lhůtě stanovené právními předpisy České republiky.
- Vrácení Zboží se uskutečňuje v souladu s postupem popsaným v Podmínkách k vrácení Zboží daného Prodávajícího.
- V případě, že dojde k odmítnutí převzetí Zboží Kupujícím nebo dojde k přijetí Zboží Kupujícím a jeho následným vrácením dle Podmínek vrácení Prodávajícího, Prodávající je povinen patřičnou částku vrátit Kupujícímu nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne doručení vráceného Zboží na adresu určenou Prodávajícím základě vytvořené Žádosti o vrácení ze strany Kupujícího a jejím následným zpracováním ze strany Prodávajícího. Částka zaplacená Kupujícím je předmětem vrácení peněz, přičemž Prodávající má právo tuto částku snížit, je-li vrácené Zboží poškozené, nekompletní nebo existuje jiný důvod, který opravňuje Prodávajícího snížit částku na vrácení.
- Prodávající má právo zamítnout přijatou žádost o vrácení Zboží a to v případě, že Zboží nebylo vráceno na adresu určenou v podmínkách vrácení Prodávajícího řádně a včas, nebo z jiného důvodu, který opravňuje Prodávajícího přijatou žádost zamítnout.
- Kupující nemá nárok na opakované podání žádosti o vrácení Zboží v případě, že mu byla žádost o vrácení daného Zboží již jednou zamítnuta.
- Kupující se může vůči rozhodnutí zamítnutí žádosti o vrácení ze strany Prodávajícího odvolat a nahlásit vzniklý problém do 30 kalendářních dnů na zákaznickou podporu PredamTi. Nahlášení problému probíhá prostřednictvím Zpráv v účtu Kupujícího, přičemž Kupující uvede referenci na objednávku nebo konverzaci s Prodávajícím, kde se snažil problém vyřešit.
- Provozovatel garantuje vrácení peněz Kupujícímu v případě prokázání, že zakoupené zboží neodpovídalo popisu zboží v nabídce Prodávajícího v době vytvoření objednávky, nebo v případě, že zboží nebylo Kupujícímu doručeno řádně a včas. Kupující je povinen pro účely prokázání této skutečnosti doložit potřebnou dokumentaci včetně potvrzení o podání trestního oznámení u příslušného orgánu.
- Provozovatel je povinen řešit vzniklý problém garance vrácení peněz od momentu zaslání požadované dokumentace a informovat smluvní strany o rozhodnutí řešení problému nejpozději do 30 pracovních dnů od přijetí kompletní požadované dokumentace.
- V případě prokázání, že Prodávající nesplnil své smluvní povinnosti vůči Kupujícímu, Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu předmětnou částku na základě písemného rozhodnutí Provozovatele. Obě smluvní strany se zavazují toto rozhodnutí Provozovatele akceptovat v plném rozsahu a vůči rozhodnutí nelze odvolat.
- V případě prokázání, že Prodávající nesplnil své smluvní povinnosti je Provozovatel je oprávněn dočasně nebo trvale deaktivovat účet Prodávajícího.
- Provozovatel si účtuje Storno poplatek za Zboží, které bylo vráceno na základě vytvoření Žádosti o vrácení ze strany Kupujícího. Výše Storno poplatku je 1% z vrácené částky. Storno poplatek je evidován v seznamu transakcí v účtu Prodávajícího jako provize za objednávku při vyplacení tržeb za danou objednávku. Na faktuře je tento poplatek uveden jako Storno poplatek za vrácení a slouží ke zpracování transakce vrácení peněz platební kartou.
10 Chování Uživatelů
- Uživatel plně odpovídá za obsah vlastních uveřejněných Nabídek, a to včetně textu a fotografii. Uživatel je při přidávání nabídky povinen zajistit, aby její obsah byl v souladu s právním řádem České republiky, zejména:
- může inzerovat pouze předměty, jejichž prodej je v České republice dovolen a jejich nabytí bylo v souladu se zákony ČR a Uživatel k nim má vypořádána všechna práva (včetně autorských práv),
- je povinen obsah vlastní nabídky upravit tak, aby tím nezasahoval do práv jiných Uživatelů a žádným způsobem neznevažoval jejich dobré jméno, nepoškozoval národní, etnické či náboženské cítění a byl v souladu se Zákonem o státním jazyce ČR,
- neuvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné nebo dvojsmyslné údaje ani zamlčet údaje o vlastnostech inzerovaného zboží nebo dodacích podmínkách,
- nesmí ve vlastní nabídce nabízet jiné produkty nebo služby, kromě těch které přímo souvisí s danou nabídkou,
- nesmí několikrát zveřejnit tutéž nabídku, pokud by původní nabídka byla stále platná,
- musí vždy inzerovat konkrétní produkt, nikoli svoji podnikatelskou činnost jako celek, kromě případů placených reklamních produktů, zejména banerové reklamy,
- v případě, že si Firemní uživatel žádá zajistit uveřejňování vlastní nabídky automatickým systémem Provozovatele (automatickým importem), je povinen zpřístupnit mu veškeré technické informace související se správou vlastní internetové stránky, které jsou potřebné pro sladění součinnosti s Portálem. V případě, že Firemní uživatel potřebné informace neposkytne, Provozovatel není povinen zajistit uveřejňování jeho nabídky vlastním automatickým systémem. Zveřejňování nabídky automatickým importem je vždy realizováno na základě zvláštní objednávky Firemního uživatele, schválené Provozovatelem.
- Provozovatel je oprávněn smazat nabídku Prodávajícího v případě, že mu Prodávající nedokáže prokázat svoji identitu nebo vlastnický vztah k inzerované věci.
- Provozovatel je oprávněn smazat nabídku Prodávajícího bez upozornění iv případě, že jeden Uživatel přidává Nabídky pod více účty na Portálu.
- Uživatel se zavazuje, že jeho činnost na Portálu a jím přidávané Nabídky budou v souladu s Podmínkami.
- Uživatel není oprávněn využívat služeb Portálu k jakýmkoli účelům odporujícím zákonům nebo těmto Podmínkám. Uživatel nesmí služby Portálu využívat způsobem, který by mohl poškodit, znemožnit, přetížit nebo zhoršit funkci serverů provozovaných Provozovatelem nebo jeho partnery nebo rušit používání těchto serverů nebo služeb Provozovatele jinými osobami. Uživatel nesmí jakýmkoli způsobem získávat ani se pokoušet získávat jakékoli materiály či informace týkající se služeb Portálu, které nejsou (nebyly) veřejně zpřístupněny nebo poskytnuty prostřednictvím Provozovatele.
- V případě, že Uživatel nabízí své produkty, zboží a/nebo služby v rámci své podnikatelské činnosti, je povinen inzerovat takové produkty, zboží a/nebo služby výlučně prostřednictvím svého firemního účtu.
- Uživatel sám odpovídá za splnění zákonných povinností, vyplývajících z prodeje a koupě Zboží přes Portál, zejména pokud jde o získání podnikatelského oprávnění pokud je to nutné, vedení účetnictví, nebo o přiznání a odvedení příslušných daní a odvodů, ochranu spotřebitele, reklamu, a jiné zákonné požadavky. Provozovatel nevystupuje v pozici prodejce nebo distributora zveřejněného zboží.
- Uživatel je povinen postupovat tak, aby nedošlo k neoprávněnému vstupu do jeho uživatelského účtu třetí stranou, která ke vstupu do účtu Uživatele nemá oprávnění. Dále je Uživatel povinen provést veškerá bezpečnostní opatření, potřebná zejména k zamezení úniku přihlašovacího jména ak němu příslušejícího hesla. Uživatel je povinen nahlásit Provozovateli každé zneužití jeho uživatelského účtu. Uživatel odpovídá za škodu, v případě, že v důsledku porušení povinností Uživatele stanovených v tomto bodě vznikne Provozovateli, jinému Uživateli nebo třetí osobě škoda.
- V případě, že Uživatel při přidávání Nabídky nebo přidáním Nabídky nebo v rámci správy své Nabídky, poruší jakoukoli povinnost stanovenou v těchto Podmínkách a neprovede nápravu ve lhůtě stanovené v upozornění Provozovatele, má Provozovatel nárok na smluvní pokutu ve výši částky rovnající se alikvotní části ceny inzerce včetně případné ceny nespotřebované doplňkové služby (pokud byla předplacena ve vztahu k dané Nabídce) ke dni vzniku nároku Provozovatele na smluvní pokutu dle tohoto bodu Podmínek.
- Uživatel není oprávněn jakýmkoli automatizovaným způsobem hromadně stahovat a/nebo publikovat nabídky na jiné inzertní portály bez předchozího souhlasu Provozovatele. V případě porušení tohoto zákazu je Uživatel povinen uhradit pokutu ve výši 1.5 násobku zisku Provozovatele za předchozí kalendářní měsíc, ve kterém bylo porušení zjištěno.
11 Přidávání Nabídek
- Přidávání a správa Nabídek se uskutečňuje po přihlášení do Uživatelského účtu prostřednictvím Portálu.
- Přidávané Nabídky mohou procházet kontrolou administrátora, který kontroluje dodržování Podmínek. Provozovatel inzertního Portálu si vyhrazuje právo odstranění Nabídky, která bude v rozporu se zákony České republiky, dobrými mravy nebo by byly jinak nevhodné pro zveřejnění a vyhrazuje si právo zabránit přístupu Uživatelům, kteří budou zákony a dobré mravy porušovat. Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli změnit zařazení Nabídky do kategorie, která je vhodnější pro danou Nabídku a to bez oznámení Uživateli. Nabídky, které těmto Podmínkám odporují mohou být bez oznámení Uživateli změněny nebo odstraněny, bez ohledu na zpoplatněné služby. V případě, že budou Nabídky Uživatele odstraněny z důvodu jejich rozporu s Podmínkami, považuje se jednání Uživatele za porušení jeho povinnosti jednat v souladu s Podmínkami; v takovém případě se poskytnutá služba považuje za ukončenou a poskytnutou v celém rozsahu.
- Provozovatel si vyhrazuje právo na manuální kontrolování každé přidané nabídky Uživatelem a její publikování až po zkontrolování a to nejpozději do 24 hodin od přidání nabídky Uživatelem, přičemž nabídka se považuje za publikovanou v momentě přidání ze strany Uživatele.
- Na Portálu je zakázáno nabízet následující:
- produkty a služby, které odporují zákonům České republiky
- produkty a služby, jejichž prodej je na území České republiky zakázán
- produkty a služby, jejichž pořízení je v rozporu s legislativou České republiky
- produkty a služby, které odporují dobrým mravům
- produkty a služby, ke kterým uživatel nemá vypořádána všechna práva (včetně vlastnických a autorských) včetně takového softwaru
- produkty a služby, které vyžadují zvláštní povolení, kterým Uživatel nedisponuje
- e-mailing, databáze a bezpracné výdělky
- multilevel, provizorní systémy a pyramidové hry
- práce s poplatkem vyžadovaným předem
- hubnutí
- produkty a služby porušující autorské právo
- chip tuningu, powerboxů, diagnostických sad, antiradarů, a podobné
- doklady a technické průkazy
- erotické inzeráty, erotické pomůcky, hostessing, eroticky zaměřené pracovní nabídky a podobné
- pornografie
- léky a jejich propagace
- zdravotnické pomůcky
- potravinové doplňky
- tabákové výrobky
- alkoholové výrobky
- herní účty
- drogy a psychotropní látky
- maso a potraviny
- audiotextová čísla a sms se zvláštní tarifikací
- pohonné hmoty
- výkup zvířat
- zbraně a výrobky obranného průmyslu
- předplatné karty
- pyrotechnika (kromě pyrotechniky I. třídy) a výbušniny
- nebezpečné chemikálie
- lidské nebo zvířecí orgány
- finanční produkty a služby
- služby shodného obsahu jako je Portálové.
12 Placené služby
- Služba Portálu spočívající ve zveřejnění Nabídky na Portálu je zpoplatněna pouze pro kategorii Auto Moto a pro Doplňkové služby.
- Služba Portálu spočívající ve zprostředkování prodeje Zboží prostřednictvím zveřejnění nabídky typu „Koupit nyní“ je zpoplatněna podle výše procentuální provize pro kategorii dle Přílohy č. 2. 2 Procentuální výše provize z Prodejní ceny Zboží bez DPH, ve které se zveřejněná nabídka v době koupě nacházela.
- Ceny za zveřejnění Nabídky a výše Provize pro jednotlivé kategorie jsou stanoveny dle zákona č.j. č. 18/1996 Zz o cenách, ve znění poz. předpisů, na základě přílohy č. 1 Ceník služeb. Ceny za služby se liší v závislosti na povaze poskytnuté Služby.
- Úhradu ceny za služby Portálu mohou Uživatelé provést způsobem podle charakteru zvolené služby prostřednictvím platby platební kartou nebo jiným způsobem, pokud to Provozovatel umožňuje.
- Provozovatel je oprávněn započítat své pohledávky vůči Uživatelům.
- Uživatel je povinen oznámit Provozovateli bez zbytečného odkladu jakoukoli změnu fakturačních údajů. Nesplnil-li Uživatel nesdělovací povinnost včas podle bodu č. 2. 8 Obdržení platby za Zboží Prodávajícím, a to provedením změny v profilu Uživatelského účtu, v důsledku čehož Provozovateli vznikne povinnost vystavit opravenou fakturu, je Provozovatel oprávněn účtovat si za vystavení opravené faktury zpracovatelský poplatek 10 EUR bez DPH.
- Doplňkové služby si Uživatelé mohou aktivovat nad rámec základních inzertních služeb. Ceník doplňkových služeb je uveden v Příloze č. 2. 1 Ceník služeb.
- Pro účely zpoplatnění služeb Portálu pro Uživatele jsou Služby Portálu ve smyslu § 2 ods. 8 zákona č. 8 102/2014 Zz o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákon č. 1 102/2014 Zz) pokládáno za poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči.
- Doplňkovými službami se rozumějí služby, jejichž využívání není podmínkou používání služeb Portálu. Tyto služby jsou dostupné všem Uživatelům za předpokladu, že je budou využívat v souladu s Podmínkami.
- Doplňkové služby jakož i služby zveřejnění placené nabídky jsou ve smyslu § 2 ods. 8 Zákona č.. 102/2014 Sb. pokládáno za poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči. Aktivací doplňkové služby nebo zveřejněním Nabídky, Uživatel souhlasí se zahájením poskytování služby i před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy (14 dní ode dne zahájení poskytování služby). Ve smyslu § 7 ods. 6 písm. l) Zákona č.j. 102/2014 Z udělením tohoto souhlasu Uživatel ztrácí právo na odstoupení od smlouvy. Uživatel tímto prohlašuje, že byl poučen o tom, že udělením souhlasu se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty k odstoupení, ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
- Zpoplatněné doplňkové služby lze využívat až po jejich samostatné aktivaci. Mezi zpoplatněné doplňkové služby patří:
- Topování Nabídky
Znamená zvýhodnění pozice Nabídky oproti ostatním Nabídkám. Nabídka se posune před ostatní (netopované) Nabídky a bude se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na předních místech.
Pokud je Nabídka jediná topovaná, bude se zobrazovat na první pozici a ostatní (netopované) Nabídky ji nemohou stanovenou dobu předběhnout. Je-li topováno Nabídek více, jejich pořadí bude určeno náhodně. Po uplynutí doby topování se Nabídka automaticky zařadí mezi běžné Nabídky, přičemž její datum se již nebude měnit. Nabídku nelze topovat po dobu, kdy je topována. Doba předplacení Doplňkové služby neprodlužuje dobu platnosti Nabídky.
- Publikování Auto Moto nabídky
Znamená přidání a publikování nabídky do kategorie Auto Moto za účelem inzerování vozidla určeného k prodeji.
Uživatel má několik možností při výběru doby publikování Nabídky, přičemž každá možnost může být zpoplatněna jinou cenou. - Dobití kreditu
Znamená možnost jednorázové koupě kreditů pro přihlášeného Uživatele. Kredity lze používat při využívání všech zpoplatněných doplňkových služeb. Koupí kreditů Uživatel souhlasí, že koupě je jednorázová a nepoužité kredity nelze odkoupit zpět. Platnost kreditů není časově omezena.
12. V případě změny cen Doplňkových služeb, nebude mít tato změna vliv na Nabídky s již uhrazenými Doplňkovými službami. Nabídky s Doplňkovými službami aktivovanými před změnou ceny, budou uveřejněny podle původního ceníku po celou dobu, na kterou byly aktivovány.
13 Odpovědnost za škodu
- Uživatel si je vědom toho, že využívá služby Portálu výhradně na vlastní riziko. Provozovatel neodpovídá za činnost Uživatelů služeb Portálu, ani za způsob jakým služby Portálu využívají.
- Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za škody, které by vznikly Uživatelem nebo třetím osobám přímo, nepřímo či náhodně v důsledku nebo v souvislosti s využíváním služeb Portálu.
- Provozovatel neodpovídá za škody, které by vznikly Uživatelem nebo třetím osobám v důsledku nemožnosti využívání služeb Portálu nebo v přímé či nepřímé souvislosti s touto skutečností.
- Provozovatel Portálu nenese zodpovědnost za obsah zveřejněných Nabídek, a to včetně textu i fotografií.
- Provozovatel neručí za nepřetržitou funkčnost Portálu, jeho bezvadnou činnost a zabezpečení. Zároveň má právo odstavit Portál bez jakéhokoli upozornění a uvedení důvodu.
- Provozovatel neodpovídá za jakoukoli škodu, která by mohla být Uživateli způsobena v souvislosti s používáním služeb na Portálu, jakož i způsobených jeho nefunkčností, chybovostí, činností uživatelů či z jiných důvodů.
14 Odpovědnost za vady a Reklamační řád
- Provozovatel odpovídá za to, že placené Služby Portálu budou poskytovány řádně a včas. V případě, vyskytnutí se vad poskytovaných placených Služeb je Provozovatel povinen tyto vady odstranit.
- V případě zájmu o reklamaci je Uživatel oprávněn písemně kontaktovat Provozovatele prostřednictvím kontaktního formuláře Zákaznické podpory nebo prostřednictvím Zprávy z účtu Uživatele.
- Reklamace musí obsahovat konkrétní popis reklamované skutečnosti.
- Provozovatel Portálu je povinen každou reklamaci prověřit a v případě, že je tato opodstatněná, je povinen podniknout kroky směřující k její nápravě.
- Provozovatel je také povinen oznámit Uživateli své stanovisko k předmětu reklamace a v případě, že její předmět posoudí jako relevantní, bude Uživatele bez zbytečného odkladu informovat o zjištěních a krocích směřujících k jeho nápravě a reklamaci vyřídí bezodkladně, nejpozději však do 30 dnů ode dne doručení reklamace.
- Pokud Uživatel, který je spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Provozovatel vybavil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že Provozovatel porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Provozovatele se žádostí o nápravu. Pokud Provozovatel na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo neodpoví-li na ni do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má Uživatel právo obrátit se s cílem ochrany svých spotřebitelských práv na subjekt alternativního řešení sporů 391/2015 Zz o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů v platném znění (dále jen Zákon o alternativním řešení sporů ).
Během alternativního řešení sporů Uživatel – spotřebitel spolupracuje se subjektem alternativního řešení sporů v zájmu rychlého vyřešení sporu. Návrh na zahájení alternativního řešení sporu lze podat způsobem určeným podle § 12 Zákona o alternativním řešení sporů. Uživatel, který je spotřebitel, může zahájit řízení i způsobem uvedeným níže. Subjektem alternativního řešení sporů je „Slovenská obchodní inspekce, Průvozská 32, PO Box 5, 820 07 Bratislava 27“, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk).
Uživatel, který je spotřebitel, je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů, na který se obrátí. V případě přeshraničního sporu má Uživatel – spotřebitel právo obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které mu poskytne adresu pro doručování, elektronickou adresu nebo telefonický kontakt na subjekt alternativního řešení sporů, který je příslušný k řešení jeho sporu. - Podle článku 14 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1995/2006 524/2013 ze dne 21.05.2013 o řešení spotřebitelských sporů online, kterým se mění nařízení (ES) č. 524/2013 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES, Uživatel, který je spotřebitelem má právo svá práva a nároky, vyplývající ze smluvního vztahu (kupní smlouvy nebo smlouvy o službách online) s Provozovatelem, uplatňovat v rámci alternativního online řešení sporů. Řešení sporů online (dále jen RSO ) zajišťuje platforma provozovaná Evropskou Komisí. Uživatel, který je spotřebitel, je oprávněn využít platformu RSO k řešení sporů, v jazyce, který si zvolí. Platforma RSO je přístupná online na webovém sídle: https://ec.europa.eu/consumers.
15 Ochrana osobních údajů a soukromí
Způsob zpracování a ochrany osobních údajů se řídí Zásadami ochrany osobních údajů a soukromí .
16 Zrušení (deaktivace) uživatelského účtu
- Uživatel souhlasí, že Provozovatel může jeho Uživatelský účet kdykoli v souladu s Podmínkami zrušit, deaktivovat nebo nechat zrušit, a to i bez předchozího upozornění, pokud tyto Podmínky nestanoví jinak.
- Provozovatel tak může učinit zejména na základě:
- porušení zákonů a právních norem ČR a Evropské unie Uživatelem;
- porušení těchto Podmínek;
- absence aktivity Uživatelského konta po první registraci (v případě, že nebylo Uživatelské konto použito ani jednou po dobu 21 dnů od prvního odhlášení po nové registraci účtu);
- absence verifikace Uživatelského účtu;
- dlouhodobé absence aktivity Uživatelského účtu (v případě, že nebylo Uživatelské konto použito po dobu 3 let od posledního odhlášení);
- na vlastní žádost Uživatele;
- z důvodu poškozování Provozovatele nebo jiného Uživatele;
- Uživatel neuhradil fakturu za služby Portálu ve lhůtě splatnosti.
- Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli odepřít Uživateli přístup na stránky, nebo odstranit jakýkoli obsah daného Uživatele (Nabídky, hodnocení, atd.) nebo jeho konto ze systému, a to zejména z důvodu poškozování Poskytovatele, jiného Uživatele nebo porušení Podmínek.
- Uživatel souhlasí, že v případě dojde-li k deaktivaci jeho účtu, nemá nárok na vrácení zakoupených nebo jinak získaných Kreditů a nemá nárok na vrácení peněz za jiné Doplňkové služby, které si koupil před deaktivací účtu (např. topování/zvýraznění nabídek).
- Provozovatel je povinen v případě deaktivace účtu Uživatele vyplatit tržby daného Uživatele podle pravidel vyplácení tržeb podle bodu 8. Obdržení platby za Zboží Prodávajícím.
- Provozovatel na žádost Uživatele, který si řádně vypořádal své závazky vůči Provozovateli, obnoví deaktivovaný Uživatelský účet. Za opětovnou aktivaci uživatelského konta je Provozovatel oprávněn účtovat Uživateli zpracovatelský poplatek v částce 40 EUR bez DPH.
17 Závěrečná ustanovení
- Podmínky inzerování na Portálu nabývají platnosti dnem uveřejnění. V případě, že má Uživatel postavení spotřebitele ve smyslu příslušných právních předpisů, vzájemný vztah mezi Provozovatelem a Uživatelem, který má postavení spotřebitele se řídí ustanoveními Občanského zákoníku a dalších obecně závazných právních norem upravujících ochranu spotřebitele v podmínkách České republiky; pokud Uživatel není spotřebitelem, na otázky neupravené Podmínkami se uplatní příslušná ustanovení Obchodního zákoníku.
- Provozovatel má právo měnit, inovovat a jinak modifikovat služby Portálu bez předchozího upozornění Uživatelů i bez jejich souhlasu, v případě, že taková změna není porušením práv Uživatelů.
- Provozovatel je oprávněn kdykoli měnit ustanovení těchto Podmínek z technických důvodů, legislativních změn nebo z důvodu rozšíření, zúžení nebo jiné změny poskytovaných služeb na Portálu nebo z důvodu potřeb Provozovatele. V případě, že dojde ke změně Podmínek, Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že platná a účinná je vždy poslední verze Podmínek. Uživatel je oprávněn se kdykoli seznámit s aktuálním zněním těchto Podmínek. Pokud Uživatel pokračuje v používání Služeb po provedení těchto změn Provozovatelem, má se za to, že se změnami pravidel bez výhrad souhlasí.
Příloha č. | 1 Ceník služeb
Název služby | Cena bez DPH (EUR) | Cena bez DPH (CZK) |
Publikování Auto Moto nabídky na 24 hodin (ECO) | 0,55 € | 15 Kč |
Publikování Auto Moto nabídky na 14 dní (REGULAR) | 99.00 Kč | 90 Kč |
Publikování Auto Moto nabídky na 30 dní (MAXI) | 0.00 Kč | 0.00 Kč |
Topování Auto Moto nabídky na 24 hodin | 0,39 € | 10 Kč |
Topování Auto Moto nabídky na 14 dní | 1.89 € | 49 Kč |
Topování Auto Moto nabídky na 30 dní | 99.00 Kč | 90 Kč |
Topování Nabídky v kategorii Marketplace na 10 dní | 0.99 € | 25 Kč |
Topování Nabídky v kategorii Marketplace na 15 dní | 1.39 € | 35 Kč |
Topování Nabídky v kategorii Náhradní díly na 10 dní | 0.99 € | 25 Kč |
Topování Nabídky v kategorii Náhradní díly na 15 dní | 1.39 € | 35 Kč |
Příloha č. | 2 Procentuální výše provize z Prodejní ceny Zboží bez DPH
Marketplace kategorie | Výše Provize v % |
Auto & Moto doplňky | 9 |
Děti | 8 |
Kosmetika & Parfémy | 9 |
Elektronika | 9 |
Hudba | 9 |
Dům & Zahrada | 9 |
Nábytek | 7 |
Móda | 9 |
Sport & Turistika | 9 |
Chovatelské potřeby | 9 |
Lístky & Vstupenky | 7 |
Kancelář & Papírnictví | 9 |
Knihy & Hry | 8 |
Umění & Tvůrčí dílny | 9 |
Náhradní díly kategorie | Podkategorie | Výše Provize v % |
Pro Auto-Moto | 10 | |
Pro Auto-Moto | Motor | 12 |
Pro Auto-Moto | Převodovka | 12 |
Pro Stroje | 10 | |
Pro elektroniku | 12 | |
Pro Dům a zahradu | 10 | |
Pro Sport a turistiku | 12 | |
Jiné | 10 |